Iubiţi cartea

 

         Motto:

„Nu importă cît de multe cărţi ai, ci cît de bune”

  /Seneca/

                                                             

 Omul  nu se formează în exclusivitate datorită cărţilor, dar nu putem  nega că importanţa lor în formarea sa intelectuală este capitală. În prejma cărţilor nu vei fi niciodată singur în dependenţă de cartea pe care o vei alege. Cînd vei şti să-ţi cultivi dragostea pentru cărţi sufletul tău va căpăta nobleţe şi libertate. Iar libertatea îţi va da  posibilitatea să te compari la orice concurs cu acei care au avut meditatori la toate materiile. Trăieşte astfel, încît să-ţi menţii intactă ardoarea pentru căutarea adevărurilor în cărţi. Dragostea pentru cărţi te va urmări toată viaţa. Cartea îţi va deveni un prieten sincer care nu trădează, prieten serviabil, risipindu-şi bogăţiile cu răbdare. Chiar dacă afirmaţia că un om nu este altceva decît suma cărţilor pe care le-a citit este exagerată, afirmaţia că cel care nu acitit nici o carte nu este nimic altceva decît un incult, este foarte adevărată.

         Caută sa citecti cărţi care tratează frumosul, valorile umane, în care vei găsi dezlegare multor probleme ce-ţi apar în cale şi care vindecă rănile trecutului.

Dacă te afli în compania unei personalităţi, întreab-o care au fost cărţile cele mai importante în viaţa ei, care nu i s-au şters din memorie. Poţi să o întrebi de ce consideră anume aceste cărţi importante. De exemplu pentru pe mine cea mai importantă carte este biblia, cartea cărţilor cum mai este numită. Cea mai veche carte care a existat vreodată, care a rezistat scole la rând împotrivirii vrăjmaşilor ei, fiind supusă focului, apei dar necătând la toate azi fiecare o pate avea ca parte din biblioteca personală.  

Cu mult drag îţi  propun şi ţie această carte  care mi-a vindecat sufletul, mi-a legat rănile, mi-a destăinuit adevărul despre sensul vieţii mele şi a pus în inima mea un scop bine definit pentru viitor şi m-a învăţat să zbor în continuare, ba mai mult m-a învăţat cum să zbor în aşa fel ca să nu mai cad, mi-a arătat locuri pe care trebuie sa le vizitez , pe altele care trebuie să le evit , m-a învăţat dragostea de viaţă dar cel mai impertant mi-a făcut cunoştinţă cu autorul ei, Dumnezeu şi cu Fiul Său care este Domnul Isus. Din ea am aflat lucrurile după ce tânjea sufletul meu de mult timp. Ca exemplu:

·       Eu ştiiam că  plata păcatului este moartea Fiindcă plata păcatului este moartea…(Romani 6:23), şi eu sunt un om ca toţi oamenii, şi desigur păcătuiesc şi eu, deci merit moartea.

·       Dar am  aflat că Isus fiul lui Dumnezeu a venit pe pământ în trup de om a trăit ca şi noi , a avut parte de aceleaşi nevoi , încercări, ispite dar la care a rezistat şi nu a păcătuit.

·       Cu toate că nu a făcut nimănui nici un rău şi nu a fost găsit vinovat cu nimic a fost răstignit pe o cruce, dar defapt toate sau întîmplat ca să se împlinească cuvintul lui Dumnezeu.

Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine credein El, sa nu piara, ci sa aiba viata vecinica (Ioan3:16)

·        M-am bucurat mult că am o speranţă, am salvarea prin Isus  deaceea am îngenuncheat şi mi-am cerut iertare pentru toate păcatele pe care le-am făcut ştiind cu siguranţă că mă va ierta.

Daca ne marturisim pacatele, El este credincios si drept, ca sa ne ierte pacatele si sa ne curateasca de orice nelegiuire. Daca zicem ca n-am pacatuit, Il facem mincinos, si Cuvantul Lui nu este in noi. (1Ioan 1:9-10)

Acum sînt un alt om şi schimbarea a făcut-o această carete minunată, Biblia. În cazul meu am avut de câştiga că a nimerit în mânile mele cartea vieţii, care ma învăţat să trăiesc, dar dacă luam o altă carte, oare pe ce drum aş fi apucat?.

Şi fiindcă nu toate cărţile te sfătuesc corect, te îndemn înainte de a de a citi alte cărţi să citeşti Biblia , ea cu siguranţă te va păzi de sfaturi rele, căci e însuşi spune despre ea:

 Toată scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos  ca să înveţe, să convingă, să îndreptem, să dea înţelepciune în dreptate, pentru ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârşit şi cu totul pregătit pentru orice lucrare bună. (2 Timotei3:16-17),

iar în alt loc este numită îndreptarul învăţăturilor sănătoase.

Lasă un răspuns

